September 15, 2015

5 TIP TERBAIK TURUNKAN KADAR KOLESTROL

Mak mak semua. Ei ei busy sangat la kan kita ni padahal hehe. Apapun Aula harap weekend korang semua meletops letops la hendaknya. Happy ceria walaupun cuaca tu berkabus kabus sana sini.

Korang tau tak sebenarnya kadar kolestrol dapat di turunkan tanpa mengunakan ubat ubatan. Apa yang penting, amalkan gaya hidup sihat kerana punca kolestrol yang tinggi adalah pada daging , susu dan telur.  Walaupun tubuh memerlukan kolestrol namun tubuh sudahpun menghasilkan 80% kolestrol sendiri sehingga tidak memerlukan kolestrol tambahan.
Tapi sebab kita kan rakyat Malaysia sudah tentu makanan ruji tidak dapat lari dari pemakanan yang berkolestrol tinggi. Makanan bergoreng memanglah paling digemari kan.
Jadi kita kongsikan tips terbaik menurunkan kolestrol dalam diet harian anda

1)      Amalkan pengambilan lecithin atau Omega 3 untuk membakar kolestrol berlebihan dan daripada tersumbat di salur darah kita
2)      Banyakkan mengamalkan pangambilan sayur-sayuran, namun hendaklah pastikan ia tidak dimasak secara berlebihan. Tak suka sayur boleh amalkan oat atau serbuk serat untuk mengawal kadar kolestrol
3)      Amalkan susu tanpa lemak
4)      Kurangkan pengambilan makanan laut terutamanya ketam, kerang, udang dan siput kerana mengandungi kalori yang tinggi
5)      Amalkan pengambilan teh hijau kerana komponen kimia yang boleh membantu aktiviti pembakaran sel lemak termasuklah kolestrol jahat. Mommy Razim of course la pilih CINCH tea kan. Da best bak kata orang puteh.

So korang amalkan apa? Jangan ambil ringan ye sebab saya kenal kawan saya yang muda seawall 24 tahun kolestrol sangat tinggi dan kalau tak dikawal mungkin menyebabkan dia arwah.

Kolestrol tak perlu ubat ubatan pun hanya diet seimbang dan pengambilan supplemen yang betul insyallah boleh membantu dalam menurukan kolestrol dalam darah. Bertindak sekarang sebelum terlambat. 

Untuk  tempahan dan mendapatkan khidmat konsultasi boleh hubungi saya di aulakif@gmail.com @ 012-2522007

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Salam Sayang,
Nurul Aula
Mommy Razim,
Senior Coordinator
012-2522007
aulakif@gmail.com
Saya adalah pakar kesihatan anda

Komen
0 Komen

No comments:

Post a Comment

Mommy Razim and Sarhan Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign