August 18, 2015

Penjagaan Pantang untuk Elakkan Meroyan

Eih Eih sibuk pulak cerita pasal meroyan.Memang saya amat menitik beratkan penjagaan ketika berpantang kerana selepas bersalin adalah waktu yang amat lemah buat semua ibu. Penurunan hormon estrogen secara mendadak boleh menganggu emosi jika tidak di jaga dengan baik.

Saya tidak pernah bertanya kenapa perlu itu kenapa perlu ini, jawapan yang saya terima ialah hah karang meroyan baru tau!! heheh biasalah mak mak memang itu sahaja modalnya. Namun petua- petua tidak boleh di ambil ringan. Ada sebab mengapa orang orang tua kita amat menitikberatkan amalan berpantang dan pengambilan jamu.

Dapatkan Bantuan

 Punca Meroyan (Postnatal Depression)


Sebab sebenar masih belum di ketahui, ada yang berkata di sebabkan angin namun Ia mungkin disebabkan oleh reaksi kimia otak atau reaksi terhadap perubahan hormon yang berlaku secara mendadak di dalam badan anda,

Adakalanya rutin harian yang biasa boleh membebankan kita. Apatah lagi dengan bebanan fikiran Contohnya

·      Kemurungan atau masalah sakit mental yang terdahulu
·      Suami yang kurang memberi sokongan ketika berpantang atau tidak mempunyai keluarga atau rakan rakan berdekatan
·      Masalah kewangan, perumahan atau kerja serta hubungan dengan suami
·      Kelahiran yang rumit dan masalah kesihatan yang menyusul selepas itu
·      Bayi pramatang atau tidak sihat
·      Sukar menyusu kan badan
·      Ingatan sedih seperti kematian orang terdekat atau tersayang


Saya pun tidak  ketinggalan, namun untuk mempercepatkan proses pebaikpulihan dan mengawal atur hormon saya ketika berpantang, saya amat menitikberatkan pengambilan 2 supplemen ini kerana saya tahu kestabilan emosi dan hormon adalah kunci dalam memastikan saya sihat.

B-Complex atasi masalah stress dan memberi sensasi ketenangan

Biasanya masalah kemurungan berkait rapat dengan kandungan Vitamin B1, B2,B3, B5, B6 dan B12 yang rendah di dalam tubuh seseorang itu.

Ia menyebabkan saraf tidak dapat berfungsi sepenuhnya seterusnya menyebabkan kemurungan. Pengambilan B-Complex sepanjang berpantang bukan sahaja melegakan malah dapat membantu ibu ibu untuk kekal bertenaga sepanjang berpantang dan tidak mudah terasa dan emosi yang lebih stabil

Omega Guard atau Omega-3

Kajian mendapati pegambilan Omega-3 atau sumber ikan tulen dapat membantu mengatasi masalah kemurungan atau meroyan kerana DHA dan EPA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu kesihatan mental.

Di UK mereka menjalankan ujian terhadap ibu ibu dengan postnatal depression mendapati mereka kurang dengan Omega-3.

Jadi memang ini sangat penting dalam menjaga kestabilan emosi dan memastikan lemak saya kekal terbakar ye sepanjang berpantang hehe.


Ni adalah 2 supplement penting yang korang wajib ade ketika berpantang, selain dari set berpantang lain dengan jamu dan sebagainya pastikan korang ada 2 ni. Kalau nak yang lengkap boleh baca di SET BERPANTANG SHAKLEE.

Set Berpantang Shaklee
Ini semua pilihan jangan ambil ringan kerana efek nya SEUMUR HIDUP. Anda kenal sesiapa yang perlukan supplemen ni atau anda sendiri yang mengalaminya? 

Cara Order
PM atau WASSAP- 012-2522007
Email- aulakif@gmail.com

MANFAAT anda akan dapat
 
Konsultasi PERCUMA Sepanjang pengambilan dan selepas pengambilan  
Rebate HARGA tertakluk pada TERMA dan SYARAT
Group ESKLUSIF untuk customer customer


Salam Sayang
Aula
Mommy Razhan
Senior Coordinator
aulakif@gmail.com
012-2522007 







7 comments:

  1. risau jugak kan..kadang nampak okey je..tetibe meroyan..huhu

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Thank you for visiting.. Nanti kita lawat awak balik

      Delete
  3. memang kena berpantang ... cara moden ke cara kampung ke tak kisah, yang penting pantang kan :)

    ReplyDelete

Mommy Razim and Sarhan Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign