August 7, 2015

3 cara rawatan semulajadi Ulser Perut


Ulser perut, selalu juga Aula jumpa kes customer sebegini. Ulser perut, kanser usus, sakit gastrik dan segala berkaitan dengan perut memang kerap kita dengar. 

Korang tahu tak kebanyakan punca penyakit berpunca dari perut? Kalo tak jaga betul betul macam macam penyakit lain datang. Kesakitan yang ditanggung oleh pesakit memang perit.

So di sini aula kongsikan info berguna buat anda semua untuk panduan di masa masa yang anda perlukan dan kalau anda sudi kongsikan info berguna kepada mereka yang memerlukanya

APA ITU ULSER PERUT?

Ulser perut berlaku apabila berlaku ketidakseimbangan cecair pencernaan di dalam perut dan juga duodenum (cer tengok gambar). Biasanya kawasan yang tidak seimbang pH akan menarik lebih banyak bakteria jahat untuk bermaharajalela. Dan ini lah yang berlaku, kebanyakan ulser disebabkan oleh jangkitan bakteria yang di kenali sebagai  Helicobacter pylori.

Ulser Perut- Anatomi perut manusia

SIMPTOM ANDA DISERANG ULSER PERUT

  • Sakit di bahagian abdomen di bahagian atasa perut. Rasa sakit ini biasanya di sebabkan oleh pengumpulan angin ataupun sembelit.
  • Pedih ulu hati, juga di kenali sebagai acid reflux. Bila kandungan asid adalah rendah ia akan menyebabkan pencernaan makanan menjadi lambat dan menyebabkan pengumpulan angin atau gas dari perut.
  •   Anemia - disebabkan oleh kekurangan zat besi akibat serangan bakteria perut tidak mampu mencerna protin secukupnya yang menjadi sumber zat besi buat tubuh.
  •  Nafas berbau- akibat serangan bakteria
  •  Sakit Dada akibat angin atau gas berlebihan dalam badan
  •  Cirit Birit yang berlarutan 
  •   GAstrik perut
  •   Pening dan muntah


RAWATAN SEMULAJADI

Apa vitamin nak ambil ni kan? Biasanya kalau berjumpa dengan doktor akan beri ubat antibiotik untuk bunuh bakteria tu la kan.

Tapi itu sekejap. bagaimana nak melindungi perut kita tu supaya boleh bekerja dengan baik, cekap dan tahan lama.

So ni Aula nak share ni ada 3 komponen penting yang boleh membantu merawat masalah ulser perut ni

1) ALFALFA- sememangnya tumbuhan yang kaya dengan pelbagai nutrisi sangat baik untuk membantu merubah pantologi di dalam usus dan perut. Dimana ia membaiki masalah saluran  penghadaman seperti kembung, hyperacidity , ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

2) Peppermint Ginger Plus- dengan 4 kandungan utama ia melegakan masalah pencernaan dan merangsang jus gastrik untuk pencernaan , menahan kulat. Kandungan fennal pula membantu menghilangkan kembung perut.

3) ESP- ia penting untuk memberi sumber protin yang mudah di hadam oleh perut. Kerana sumber protin haiwan mengambil masa lama untuk di cerna. Protin amat penting memberi zat besi dan membaik pulih sel agar cepat pulih terutamanya di dalam perut.

Ni tiga memang tak boleh lepas la dari rutin harian saya. Cuma Peppermint GInger tu wajib bawak dalam handbag sebab kekadang kita tak tahu tetiba naik angin pulak kan badan sebab perut makan macam macam tak hadam betul. 
Elok sangat untuk wanita mengandung yang selalu morning sickness teruk sangat tu sampai berangin angin badan tu.

Korang kenal sesiapa yang ada ulser perut bolehlah berkongsi info ni kalo nak order pun boleh.

Cara Order

PM atau WASSAP- 012-2522007
Email- aulakif@gmail.com

MANFAAT anda akan dapat

Konsultasi PERCUMA Sepanjang pengambilan dan selepas pengambilan
Rebate HARGA tertakluk pada TERMA dan SYARAT
Group ESKLUSIF untuk customer customer


Cepat jangan ketingalan

Salam Sayang
Aula
Mommy Razhan
Senior Coordinator
aulakif@gmail.com
012-2522007 
Komen
0 Komen

No comments:

Post a Comment

Mommy Razim and Sarhan Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign