August 13, 2015

Oh Ibu!! Hentikan..

Amboih tajuk kan. macam kena dera ke apa. 

Tapi memang Mommy nak sentuh sedikit tentang ibu ibu di media sosial zaman canggih ni.
Rasanya macam dah jadi medan perang pula dalam media sosial, dimana ibu ibu yang bercanggah pendapat dalam membesarkan anak anak.


Gambar di petik dari SINI
Ada yang pro begini ade yang pro begitu. Semua perlu di komen dan di hentam jika tidak kena dengan pendapatnya. Kadang kadang sedih juga baca komen komen tu sampaikan menguris hati ibu yang membaca nya.

Terkini tentang fakta susu ibu vs susu lembu. Mommy memang tidak mahu komen lebih panjang dan setiap orang itu ade pendapat masing masing. Sejauh mana pun  kita memperjuangkan sesuatu yang kita rasa sangat baik, namun tidak perlu meletakkan ibu ibu yang tidak sependapat dengan kamu seperti hina sungguh bunyinya.

BERKONGSI ADA PANDUANNYA

Kita kadang kadang ghairah berkongsi sampaikan meletakkan orang lain itu jahat benar rupanya. Tak salah berkongsi yang baik elok di kongsi namun tidak perlu di beri perbandingan dengan produk lain mahupun merendah rendahkan usaha ibu ibu lain.

So mommies keep on giving the good things to others dan hentikan kondem cara orang lain membesarkan anak anak mereka. Kita tidak tahu kesukaran dan cabaran yang mereka lalui.
Mereka juga sedang belajar, bukankah elok di kongsi ilmu tentang teknik teknik yang berkesan membesarkan anak anak untuk manfaat bersama daripada membanding bandingkan.

Saya tahu mommies semua memang hebat so keep on giving and less critism to others. Kita juga tidak sempurna. Maka lets learn and perbetulkan diri kita ok.

Salam Sayang 
Aula
Mommy Sarhan
Amazing Mommies



6 comments:

  1. Lain orang lain pendapat. Kita yang besarkan anak2 kita. Kita yang melihat perkembangan mereka. Nasihat boleh tapi tak semua nasihat atau pendapat orang kita boleh ambik dan terima...heee..kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. IQ- Betul tu. yang baik kita belajar yang tak baik tolak tepi tapi tak perlulah sehingga menghina, menghina kan.. sedih kekadang baca

      Delete
  2. percanggahan pendapat mgkin terjadi dgn cara didikan masing2.. ibu itu x setuju cara ibu itu & sebaliknya..
    semestinya ibu2 tahu cara didikan terbaik utk ank masing2.. xleh nak compare dgn cara org.. lain org lain cara.. lain anak lain pnerimaannya kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul setuju LYAfrina. Tak salah nak nasihat tapi kadang kadang kena jaga adap kan.
      Thank you sebab visit
      xoxo

      Delete
  3. Sekarang ni zaman fitnah, zaman jari lebih laju daripada otak tu yang komen tak fikir orang lain. Orang beradab dan berilmu kalau dia nak kritik selalunya dia akan cari point positif dulu.

    ReplyDelete
  4. erm ... so lebih baik diam dari banyak cakap kot. yang penting jaga anak sendiri sebaik mungkin :)

    ReplyDelete

Mommy Razim and Sarhan Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign