August 19, 2015

Ouch Sakit!! 4 Supplement untuk Ceriakan hidup dari Ketumbuhan tulang atau Bone Spur

Makin berumur ni dan bila bergaul dengan orang orang yang dah masuk 4 series 5 series memang selalu la Aula dengar sakit lutut, sakit kaki dan paling terbaru Bone Spur atau Ketumbuhan tulang.

Biasanya bone spur ni tak sakit pun. Dia bukan macam jarum dia adalah tulang yang tumbuh di tumit, tulang belakang, tengkok dan di kebanyakan sendi dalam tubuh badan kita.

Bone spurs yang biasa nya dirujuk sebagai osteophytes, adalah unjuran tulang yang terbentuk di bucu atau hujung tulang kita. Ia biasanya menyebabkan kesakitan di sekeliling tulang mahupun sendi dan saraf yang berdekatan dengan tulang tersebut akibat geseran.

Punca terjadi Bone Spur?

 

 Ia biasanya terbentuk seiring dengan faktor umur dan gaya hidup. Ia biasanya terjadi pada wanita atau lelaki yang berusia antara 35-65 tahun.

> Berat badan berlebihan akan menyebabkan tekanan yang berlebihan pada tulang tulang sedia ada dan membengkak. Seiring dengan umur kehilangan cecair antara tulang memburukan lagi keadaan tulang. Tulang yang ade akan cuba untuk mengisi ruang ruang kosong yang tiada lagi bendalir.

> Kurang pengambilan Magnesium semasa muda. Magnesium sangat penting dalam penyerapan kalsium yang sempurna. Tanpanya kalsium yang tidak dapat diserap akan menjadi deposit deposit pada sendi yang akhirnya terbentuklah Bone spur tersebut

> Pemakaian kasut yang terlalu ketat atau aktiviti yang banyak mengunakan kaki seperti menari Ballet juga memberi tekanan terhadap sendi sendi dan tulang yang akhirnya membengkak dan tulang tersebut pula membentuk spur.

 Rawatan buat Bone Spur

> Kurangkan berat badan untuk mengurangkan tekanan seterusnya rasa sakit yang berterusan pada tapak kaki dan sendi sendi

> Tuam dengan ais untuk mengurangkan kebangkakan dan makan sumber makanan yang kaya dengan Omega-3 untuk mengurangkan bengkak dan seterusnya rasa sakit

> Amalan ubatan tanpa steroid seperti ibuprofen

> Rutin pembedahan yang tidak menyakitkan untuk membuangan lebihan tulang tersebut

> Amalkan pemakanan yang kaya dengan Vitamin K dan Magnesium dan Kalsium sejak di usia muda untuk menjaga kesihatan tulang itu sendiri

> Pilih kasut yang sesuai dengan size kaki anda. Jangan pilih yang terlalu ketat

Kalau saya nak supplemen apa perlu saya makan?

1. OSTEMATRIX- Lengkap dengan kandungan Kalsium dan MAgnesium untuk memastikan penyerapan Kalsium yang sempurna dan mengelakan terjadinya deposit kalsium di sendi sendi tulang. 

2. Omega Guard- Minyak ikan yang tulen kaya dengan Omega-3 amat penting dalam memelihara fungsi sendi dan sifatnya yang boleh larut dalam tisu rawan boleh mencegah kemusnahan tisu rawan. Ia juga membantu mengurangkan pembengkakan di dalam tubuh

3.Advance Joint Health- amat penting dalam menyokong kesihatan sendi untuk jangka masa panjang. Ia meningkatkan kesihatan sendi untuk jangka masa panjang. Ia meningkatkan keselesaan sendi seawal 5 hari.  

Jangan ambil ringan Bone spur. walaupun tak sakit tapi sekali ia mula merebak ke sekitar saraf dan sendi alamatnya nak berdiri pun tak boleh lama tau. Halang sebelum terjadi, kalau dah ade masih ade harapan untuk merawat dengan rawatan doktor di samping mula menjaga kesihatan sendi dan tulang anda.


Cara Order

PM atau WASSAP- 012-2522007
Email- aulakif@gmail.com

MANFAAT anda akan dapat

Konsultasi PERCUMA Sepanjang pengambilan dan selepas pengambilan
Rebate HARGA tertakluk pada TERMA dan SYARAT
Group ESKLUSIF untuk customer customer


Salam Sayang
Aula
Mommy Razhan
Senior Coordinator
aulakif@gmail.com
012-2522007



 

1 comment:

Mommy Razim and Sarhan Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign