August 15, 2012

Rahsia Berseri Selepas Bersalin


"Thanks kak . memang nak terus consume shaklee je pas ni... insya allah... :) sume org tego faizah berseri2 je pas bersalin neh... yela byk sgt mkn vitamin kot...ahaha...kulit pun da xberjerawat dah... :) alhamdulillah....".. ~faizah..antara ibu2 yang setia dgn shakle mengambil MULTIVITAMIN, B-COMPLEX, VITAMIN-C, ALFALA dan juga ESP (energizing soy protin)




Best kan? Bukan Puan Faizah jer, geng2 shaklee sudah pastinya akan mengesyorkan ESP sebagai supplement add on dalam asas pengambilan mane-mane Supplement Shaklee. 

Tapi mengapa sangat ditekan kan ESP atau soya protein terutama dalam kecantikan kulit agar tidak kusam dan keanjalan kulit.

Penjelasan teori atau sains mengapa kulit menjadi kusam aka tidak berseri, berkait rapat dengan makanan yang diberikan pada kulit dalam erti kata lain zat yang diperolehi oleh kulit seseorang.

INILAH PENYEBAB KULIT KUSAM
:::::
:::
::
:

Tahukah anda bahawa kulit wajah kita boleh bertukar dalam masa 3 minggu, kerana sel kulit wajah hidup selama 3 minggu dan kemudian bertukar kepada sel baru.

 Tanpa zat yang mencukupi, sudah tentunya pembentukan kolagen akan terganggu. Maka sel baru tidak dapat bertumbuh dengan sihat untuk menyingkirkan sel2 lama atau sel mati.

BAGAIMANA KITA MENGATASI MASALAH INI???
:::::
:::
::
:

JAdi apa dia asas sel tubuh kita?? Tahukah anda sel terbentuk dari protein dan sumber2 protien adalah seperti ikan, ayam, telur, kekacang.
Namun protien tidak dapat hidup dalam suhu yang tinggi…
Apabila kita masak, kita akan pastikan masakan itu masak sehingga mendidih. Maka secara langsung protien akan mati... protein hidup dalam suhu tidak lebih dari 37*celcius...last2 dapat rasa sedap je..tp zatnye dah hilang.... 

Kerana itu kita digalakkan mengambil supplement protein....Jika sel mendapat cukup protein, sel baru akan tumbuh bagi menggantikan sel yang lama dan secara langsung wajah akan nampak lebih berseri….In addition to soy protein, sel tadi juga  memerlukan vitamn C untuk membentuk kolagen bagi menambahkan kekenyalan kulit. Manakala vitamin E penting untuk saraf dan memberikan awet muda kepada kulit............

Saya suka cara mamafaiz menyusun ayat ini

_____________________________________
~Ada sesetengah dari kita memang sudah dikurniakan kulit yang cantik dan mulus..Tidak perlu bersusah payah ke pusat kecantikan, ..tak perlu tempek segala mcm krim ataupun bergantung pada suplemen sangat..tetapi sesetengah dari kita memerlukan bantuan suplemen untuk memiliki kulit yang cantik..
walaubagaimana pun, terpulang kepada anda...…apa yang kita makan hari ini bukan memberi kesan sekelip mata…tetapi pelaburan jangka masa panjang tanpa kita sedari. ..Yang pasti kecantkan itu milik setiap insan…dan ianya datang dari Tuhan…banyakkan berselawat dan jangan lupa berdoa setiap kali melihat cerminkecantikan luaran itu terhasil dari kecantikan dalaman jua.dan juga amalan pemakanan kita.~
_________________________________________
Saya sangat bersetuju dengan ayat ni..

Seperti yang selalu saya tekan kan cantik dari luar semua bermula dari dalam. 

Untuk khidmat konsultasi dan tempahan produk SHAKLEE sila hubungi saya di aulakif@gmail.com
atau 012-2522007

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.



Love,
Mommy Razim
Nurul Aula A'Akif Fadzil
Shaklee Independent Distributor
012-2522007
aulakif@gmail.com
Komen
0 Komen

No comments:

Post a Comment

Mommy Razim and Sarhan Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign