August 28, 2012

BAHAYA PENGAMBILAN UBAT BATUK DAN SELSEMA UNTUK KANAK-KANAK

Wahai parents sakalian.. Bila saya terbaca artikel ini rasanya cocok saya kongsikan bersama ibu-bapa sakalian kerana apabila si comel kita di timpa penyakit rasanya takde ibu-bapa yang akan duduk diam dan membiarkan saja tanpa diubati ye tak. Namun tidak semua tindakan begini harus dipuji.

Apesal plak kan?? Kerana bukan semua penyakit perlu kepada pengubatan agresif lebih-lebih lagi yang dihasilkan di makmal, Ubat-ubatan yang diharapkan dapat membantu menyembuhkan penyakit memberikan kesan buruk kepada kesihatan.

Ini saya olah dari majalah RAPI AUGUST 2012

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kanak-kanak lebih peka terhadap kesan ubat-ubatan berbanding orang dewasa disebabkan fungsi organ yang masih berkembang dan belum matang sepenuhnya. Meskipun ada ubat-ubatan tertentu amat berkesan mengubati sesuatu jenis penyakit pada orang dewasa. 

Berdasarakan laporan yang telah diterima, antara kesan buruk yang berlaku akibat pengambilan ubat batuk dan selsema adalah sawan, peningkatan kadar denyutan jantung menurunkan paras kesedaran dan kematian mengejut.

Penggunaan ubat Batuk (cough and cold) untuk kanak-kanak bawah umur 2 tahun: adalah tidak digalakan kerana berisiko mendapat kesan buruk yang serius hingga boleh menyebabkan kematian.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ini memang menakutkan,  adalah penting mendapatkan nasihat doktor sebelum perskripsi sebarang ubat-ubatan buat si comel. Dan amalkan pengambilan vitamin buat si comel agar boleh menjauhkan dari serangan-serangan virus dan pantogen ke dalam sistem kanak-kanak. 

Sememangnye susu ibu adalah yang terbaik , tetapi ada kalanya keperluan yang tidak mencukupi boleh dipenuhi dengan supplemen tambahan.

macam Mommy memang mommy amalkan yang kat bawah untuk Razim, mmg la risau sangat-sangat bila die sakit tambah bila selsema dengan batuk..



1) MealShakes- Shaklee Meal Shakes merupakan makanan segera yang rendah lemak dan rendah-glycemic. Rasanya juga enak serta boleh dibancuh dengan mana-mana hidangan atau snek lain. Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat.

2) Omega Guard- minyak ikan paling tulen dan mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega-3 termasuk EPA, DHA dan ALA. pengambilan Omega Guard pada seawal umur 1 tahun ke ats kerana ia membantu meningkatkan sistem immune dan menyihatkan paru-paru  dimana boleh menjauhkan serangan selsema dan batuk berkahak.

Alhamdulilah amalan pengambilan 2 vitamin ini amat membantu Razim lega dan jarang menghidap selsema atau demam berpanjangan. 

Diharap perkongsian saya ini dapat membantu ibu-bapa membuat pilihan tepat dan tidak hanya menyumbat anak dengan ubat-ubatan yang semestinya bahan kimia with bad side effects.

Sebagai ibu-bapa buat pilihan terbaik buat anak anda kerana mereka adalah anugerah TUHAN yang tak ternilai. 



Untuk khidmat konsultasi dan tempahan produk SHAKLEE sila hubungi saya di aulakif@gmail.com


atau 012-2522007

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


Love,
Mommy Razim
Nurul Aula A'Akif Fadzil
Shaklee Independent Distributor
012-2522007
aulakif@gmail.com



Komen
0 Komen

No comments:

Post a Comment

Mommy Razim and Sarhan Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign