February 12, 2015

Petua Putihkan Kulit dari Rumah

Ramai wanita di Malaysia yang dambakan kulit cantik. Sesetengah itu begitu obses nak putihkan kulit, sehinggakan tidak mengira bahaya pengunaan produk putihkan kulit tanpa ada kelulusan KKM.
Namun sebenarnya tips nak putihkan kulit tu senang jer, jaga luaran dan yang paling berkesan adalah dari dalam.

Pertama sekali kita perlulah tahu kenapa kulit kita ni berwarna. Pertama sekali sudah tentu la genetik kan, tapi yang kedua ialah pededahan berlebihan kepada UV (Ultra Violet) adalah sebab kenapa kulit  menjadi gelap. Setiap kulit manusia ini berwarna kerana pigment yang dinamakan Melanin. Melanin lah yang menyebabkan warna yang lebih gelap pada kulit. lagi banyak pendedahan pada matahari lebih banyak melanin di hasilkan kerana melindungi kulit dari kerosakkan akibat pendedahan kepada UV.

So di entry kali ni Mommy nak berkongsi tips kecantikan iaitu cara putihkan kulit dengan mudah dan petua putihkan kulit yang korang boleh amalkan pada bila bila masa.

RAHSIA PUTIHKAN KULIT


1) Minum air putih yang banyak, mengekalkan kelembapan kulit adalah kunci sebenar kepada kulit cerah dan sihat. Kadang kala kesan kulit kering menyebabkan penuaan pramatang sekaligus nampak lebih gelap

2) Elakkan pendedahan berterusan kepada matahari, kerana ini akan menyebabkan penuaan kulit. Jika terpaksa juga, laburkan duit untuk dapatkan SPF sunscreen ataupun boleh cuba  amalkan Nutriwhite daily protection.

3) DETOKS- Amalkan diet yang sihat dan berkhasiat, ingat refleksi diri adalah hasil dari apa yang anda ambil ke dalam tubuh badan, lebihkan pengambilan sayur sayuran dan buah buahan. Untuk proses detoksifikasi mudah boleh amalkan Alfalfa Complex 5-10 biji sehari agar toksin yang menyebabkan kulit kusan dapat di buang dari usus.

4) Jaga kebersihan kulit, kerana kulit berkerak dan tampak gelap kerana parut parut yang tidak di rawat dengan betul.

5) Pastikan pengambilan produk putihkan kulit itu selamat dan tidak menyebabkan irritasi atau menyebabkan lebih banyak JERAWAT!!!  

PETUA PUTIHKAN KULIT 

Hah yang ini paling best sebab boleh kita buat kat rumah jer. ni boleh la amalkan masa hujung minggu kalo rajin boleh buat hari hari. 

1) BETIK kaya VITAMIN-C- selain dari mengamalkan pengambilan Sustained Released Vitamin-C boleh la kita ambil hirisan betik yang ranum dan hancurkan dan buatlah sebagai masker pada muka, Amalan ini setiap pagi dalam 10-15 minit akan membantu menyegarkan kulit. Selepas itu bolehlah dibasuh dengan air suam dan cuci lah muka dengan pencuci muka tanpa kimia. Saya pilih Nutriwhite hehe sebab rasa lembut jer lepas tu. 

Untuk perawatan tubuh, tambahlah 1 sudu makan SUSU ke dalam betik yang telah dihancurkan tadi. lumurkan ke seluruh badan untuk 10-15 minit. dan cucilah badan

2) KEAJAIBAN LEMON PADA KULIT WAJAH- Lemon bukan sahaja elok untuk kuruskan badan tapi juga sangat berkhasiat pada kulit terutama untuk putihkan kulit. Potong hirisan lemon, dan gosok lemon tadi ke seluruh tubuh dan biarkan 2-3 minit dan cucilah bersama sabun tanpa bahan kimia.

3)  PUTIHKAN KULIT MUKA dengan kuning telur dan MADU- Untuk putihkan kulit, sediakan masker muka terdiri daripada susu ( apa juga jenis susu, KUNING TELUR dan MADU)

Tambah 1 sudu besar susu ke dalam sebiji telur (KUNING DAN PUTIH)
Tambah 1 SUDU BESAR Madu
Ratakan semua bahan bahan hingga sebati dan lumurkan ke kulit muka
Basuh selepas 15 minit dengan air suam
Amalkan petua putihkan kulit ini sekurang kurangnya 3 kali seminggu

 TESTIMONI PUTIHKAN KULIT dengan SELAMAT 

nanti saya kongsikan di entry besok ok.
Nak putih nak cantik? 

Kecantikan anda kepakaran saya, dan dapatkan produk dan konsultasi sepanjang pengambilan supplemen, lengkap dengan jadual makan dan group exclusive khas untuk customer Mommy Razim.

Untuk  tempahan dan mendapatkan khidmat konsultasi boleh hubungi saya di aulakif@gmail.com @ 012-2522007

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Salam Sayang,
Nurul Aula
Mommy Razim,
Senior Coordinator
012-2522007
aulakif@gmail.com
Saya adalah pakar kecantikan anda.








2 comments:

  1. hehee, kena rajinlah buh pupur kat muka guna telur ... sya ni kdg2 rajin.. pastu malas... heheee

    ReplyDelete
  2. kawan saya kata kunyit pon berkesan ^^ btw yg lemon tu sebaik2 nya buat pada waktu malam. sebab tkot ada reaction dengan matahari, nnti kulit boleh jadi gelap

    ReplyDelete

Mommy Razim and Sarhan Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign