August 3, 2011

EQUATION HARI INI RAMADHAN+ OVERSEA+ALONE= HOMESICK +SAKIT


Dah tiga hari semua umat ISLAM menjalani Ibadah Puasa. Selamat menjalani Ibadah puasa yang barakah ini.

Sayangnya saya berada di Negara orang menjalani Ibadah ini. Berjauhan dari family mungkin antara sebab saya jatuh sakit kot heheh aka Home sick la tuh!!

Walaupun jauh saya tetap membawa bekalan vitamin yang mencukupi untuk menjalani ibadah puasa dengan bertenaga. (berat bag haku). Mengalami batuk dan selsema  yang agak kronik mungkin kerana perubahan cuaca memang perlu saya tangani.. Apa yang saya lakukan minum Performance Drink, vitamin C yang dipecah dua dan nutriferon memang banyak membantu mengurangkan batuk. Saya tak cakap sihat tau cuma berkurangan, klinik kena pegi gak check  apesal batuk teruk sangat.

First time ok pergi Rumah Sakit Sahid Sahirman  (ala-ala Prince Court gitu) kat Jakarta nie.. Lupa plak nak snap picture tak berapa sihat semalam. Tapi doctor die boleh tahan hensem hehe ala-ala Dude Harlino (Terus sihat hahaha). Doktor kate kahak banyak tu sebab susah nak nafas sikit.

Nie gambar kat luar die- Rumah Sakit Sahid Sahirman ~courtesy of google



 Tapi ape yang buatkan saya lebih teperanjat ialah bila tengok BIL die… Bayangkan hanya rawatan di unit kecemasan dengan subscription 3 ubat untuk  diconsume 4 hari sahaja menjangkau RM200 . Agaknya upah doktor hensem mahal eik!!

Nie pelakon tau Dude  Harlino~Doktor tu ala-ala gini la heheh:P
Kat price court saya baru bayar maximum RM100 (bersyukurla saya nie orang Malaysia).

Betul la kate orang pencegahan (makan vitamin less than RM100 a month) lebih MURAH dari CURE (RM200 untuk rawatan less than an 10 mins).

Syukur saya bertemu SHAKLEE vitamin semulajadi yang dah banyak member perubahan pada cara hidup saya dan keluarga. Tambah-tambah bulan puasa nie syukur ade TRIPPLE GEM memang mantaps rase segar jer sepanjang puasa walaupun tak sihat sangat. 


Anda ingin mengalami sendiri perbezaan vitamin SHAKLEE. Dapatkan harga istimewa  (hanya dari saya atau rangkaian GBS sahaja) dan konsultasi percuma  hubungi saya

HP/ WatsApp: 012-2522007
FB: Nurul Aula A’Akif Fadzil

p.s: untuk promo istimewa bulan Ramadhan pm saya!!

Love,
Mommy Razim
Komen
0 Komen

No comments:

Post a Comment

Mommy Razim and Sarhan Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign