January 21, 2014

Kembali Jelita dan Ceria Selepas 10 Tahun dengan Set REsdung Shaklee

Selamat pagi uols… Bestnya kan berflexi hours. Walaupun tengah cuti sakit nak tunggu hari dapat jugakla feel nak ber WAHM ( Working at Home Mom). Work kat Starbucks jer pun huhuh sementara tunggu my anak kesayangan habis Sekolah.

Sementara tu hari ni saya nak berkongsi tentang sinusitis atau lebih dikenali antara kita dengan nama resdung. Kalo saya amik dari WebMD definasi dia mudah jer sebenarnya;

Sinusitis adalah kondisi dimana pembengkakkan kelenjar dan tisu tisu pada kawasan sinus.Pada kebiasaannya kawasan sinus dipenuhi dengan udara, tetapi jika ianya tersumbat dan dipenuhi dengan bendalir, kuman ( bakteria, virus dan fungi) boleh membiak dan menyebabkan infection.

Keadaan seperti selalu mengakibatkan masalah yang selalu kita lalui selsema, gatal- gatal dan pembengkakan di kawasan- kawasan sinus. Kalo nak baca lagi lanjut bolehlah browse kat website nie WEBMD.

Boleh dikatakan hampir semua orang pasti mengalami keadaan nie. Kalo tak dijaga boleh kronik jadinya, silap silap hingus sampai berdarah kalo dijangkiti VIRUS. Saya taklah sampai seteruk itu tapi memang saya pun antara yang terseksa dengan RESDUNG nie. Setiap pagi hidung mesti berair, selsema dan bersin non-stop. 

Nie pulak kisah Puan Hani Nadhirah yang merasakan perbezaan la sejak amalkan SET RESDUNG Shaklee. Nie lagi kronik siap berdarah segala. So jom baca kisah beliau.
_________________________________________________________


Dulu asal bangun pagi jer konfem saya bersin tak berenti. Pernah saya bersin sampai darah keluar dari hidung. Boleh dikatakan saya mengalami resdung yang agak teruk laa. Siap hidung dengan muka gatal2 lagi. Jerawat takyah habaq laa. maleh nak ingat balik hahaha…

Nak tau tak apa yang saya guna untuk atasi resdung saya? Saya guna set Resdung Shaklee Vitamin-C, B-Complex and Alfalfa Complex. Selepas 10 tahun baru rasa macam boleh bernafas dgn segar dan lancar. Alhamdulilah sangat kann. Kenapalah  dari dulu tak kenal benda alah ni :)

Dipetik dari FB beliau
___________________________________________________________


BAgaimana SET nie membantu:

1) Alfalfa Complex: 

  • Sifat alkali bertindak sebagai peneutral pada tubuh berasid dan sifat antibakteria membantu menyekat perkembangan kuman di kawasan yang dijangkiti.
  • Ianya kaya dengan sumber kloroful dan membantu menngurangkan keradangan terutama akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi dan gegata
2) B-Complex
  • B6 penting untuk pemuliharaan selaput lendir yang sihat dan membantu pengeluaran antibodi badam
  • Membantu dalam pembinaan protien dalam tubuh
  • Membantu hati menghasilakn glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati
3) Vitamin- C Sustained Released
  • Bertindak sebagai anti histamin tanpa perlu mengalami side effect dari pengambilan drug anti- histamin
  • Menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh badan
  • Meningkatkan oksigenasi pada tisu-itsu dalam tubuh badan
  • Meningkatkan penyembuhan tisu

Sejak saya amalkan SET RESDUNG bersama Nutriferon memang banyak la beza. Now pagi lebih segar, not so much of gatal- gatal, di samping menjaga kebesersihan bilik kurang habuk dan udara yang tidak terlalu kering. ( eih testimoni sendiri plak.. ahhaha)

Anda jugak penderita resdung yang agak kronik? Jangan biarkan aktiviti diri anda terhenti akibat resdung. 


Untuk khidmat konsultasi dan tempahan produk SHAKLEE sila hubungi saya di aulakif@gmail.com atau
 012-2522007

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.





Love,

Amazing Mommies
Nurul Aula A'Akif Fadzil
Shaklee Independent Distributor
012-2522007
aulakif@gmail.com



1 comment:

Mommy Razim and Sarhan Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign