April 8, 2011

Untukmu LELAKI... Nak jadi MACHO?? Please Read THIS!!



Uish lame dah saya fikirkan tajuk ini untuk dishare bersama my readers..
Kebanyakan lelaki lebih tertarik dengan segala jenis pemakanan yang akan membantu meningkatkan tenaga batin (macam hari raya plak).
Saya selalu mendapat soalan  “Aula ko takde jual ubat kuat ke??” tersenyum saya mendengar pertanyaan kengkawan saya yang cepu emas nie…
Saya tak jual ubat  tapi more on sharing how supplements can help improve your live to a healthier lifestyle.
Keperluan asas lelaki dan perempuan adalah same, kita perlu makan minum dan udara ye tak?
Seperti perempuan lelaki juga perlukan supplemen tetapi kadungan dos mungkin berbeza dengan wanita. Kerana secara fizikal lelaki lebih besar dan perempuan lebih kepada isu hormone.
Gentlemen juga tidak terkecuali dlm menghadaapi pelbagai masalah kesihatan seperti, penyakit jantung, diabetic, obesity and also strok…
Ada antara  mereka yang mengalami perubahan hormone seawal usia 30 tahun yang membawa masalah kesihatan yang rumit dalam hidup mereka seperti:
1)      Mati pucuk
2)      Pembesaran prostat
3)      Kelesuan
4)      Kurang tenaga dan stamina
4 keperluan vitamin asas yang anda perlukan??  Ini yang  disyorkan untuk ANDA 

  • ZINC-   Zinc penting kerana ia adalah mineral utama untuk sistem reproductive. Jika sesorang itu aktif secara seksual mereka memerlukan lebih banyak zink dlm diet mereka kerana mereka akan hilang 5mg of zinc untuk setiap ejakulasi. Encyclopedia of natural medicine menyatakan “ Mineral ini sangat penting dalam sumea aspek tentang sistem epmbiakan lelakitermasuklah hormone metabolisma dan kesimbangan badan, fungsi prostate dan pembentukan sperma dan pergerakanya. Ia juga sangat penting untuk sistem imun yang baik dan pemulihan sel.  Well enuff said hehe sebab zinc nie macam wonder mineral sebab more than 70% lelaki tak mempunyai cukup zinc dalam diet mereka. Dan ini dapat dibantu dengan pengambilan pil SHAKLEE Zinc Complex. (Plus Point: Ia juga dapat membantu pertumbuhan rambut!! Sape2 yang rase rambut dah makin nipis boleh la mencuba nie k!) 
  • EPA- Omega 3 Fatty Acids (EPA +DHA) : OMEGA GUARD  -Tahukan anda ade 24 jenis fatty acids untuk badan berfungsi dengan betu; tetapi hanya 2 sahaja adalah Essential Fatty acids; iaitu Omega 6 anda Omega 3. Badan tidak dapat membuat vitamins ini jadi ia perlu di ambil melalui pemakanan. Omega 6 (lemak biasa) selalu didapati dalam minyak masak dan lemak makanan lain tetapi Omega 3 selalu di temui di dalam ikan.  Pengambilan berlebihan Omega 6 akan menyebabkan arteri tersumbat tetapi Omega 3 yang tinggi lebih baik untuk badan kita. 
             Kelebihan EPA:   
1)          AUTO IMMUNE DESEASE- MErendahkan risiko Cancer
2)         KOLESTROL-MEnurunkan paras kolestrol
3)         BLOOD PRESSURE-Mengurangkan Tekanan Darah
4)         Membantu mengawal EKZEMA sekurang kurangnya 10mg di perlukan
5)         ARTHIRITIS-Membantu mencegah keradangan pada sendi Bengkak

  • MULTIVITAMIN-  Asas dalam pemanakanan tambahan kerana ia Penting untuk mengimbangi segala bahan kimia dalam badan. Ia juga bertindak sebagai insurans bagi menampung kepada apa2 pemakanan yang kurang di dalam diet.Ia juga membantu meningkatkan kesegaran otan dan pertahanan terhadap penyakit.   

  • CALCIUM/MAGNESIUM- Peningkatan umur sangat berkait rapat dengan tumbesaran dan kekutan tulang anda. 98% calcium tersimpan dalam tulang dan sewaktu muda membesar & terus membesar dengan padat. Tetapi selepas umur 30 tahun, selepas itu tulang akan hilang perlahan-2 dan akhirnya hilang density dan menjadi rapuh. Pilihan calcium anda perlulah ade kandungan magnesium kerana tanpanya kalsium tidak mampu diserap oleh badan kerana sifatnya
    
So tunggu ape lagi anda nak MACHO macam Sean Connery kenalah jaga kesihatan kan… Umur 60 tahun pun leh menang SEXIEST MAN ALIVE!! Uhuhu.



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Love,
Mommy Razim
Nurul Aula A'Akif Fadzil
Shaklee Independent Distributor
012-2522007
aulakif@gmail.com


Komen
0 Komen

No comments:

Post a Comment

Mommy Razim and Sarhan Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign