January 22, 2015

Luahan Rasa Hati~ Kenapa Aku Setia?

HAri ni dalam banyak banyak hari aku terbuka untuk berkongsi kenapa la aku masih setia dengan SHaklee. Walaupun orang yang buat Shaklee datang dan pergi. Aku tetap yakin kerana Shaklee lah yang mengubah aku menjadi dari seorang yang jahil tentang bisnes MLM untuk kenal dan jatuh cinta sepenuhnya dengan Shaklee.

Ia mengubah kesihatan ibuku yang dulunya amat susah nak berjalan akibat gout dan anthritis, kini lebih bertenaga sudah mampu nak naik turun tangga walaupun 5 tapak (dulu bangun pun tak larat). Abah yang sering sakit dada kerana kondisi jantungnya. Dan aku yang sering penat dan tak bertenaga kini penuh kesyukuran dengan kesihatan yang di kurniakan untuk kami sekeluarga.

Kenapa kena buat bisnes? Kenapa tak consume saja? Jawapan saya mudah, tak nak jadi selfish kerana, ramai lagi orang yang memerlukan peluang untuk sihat dan peluang untuk berniaga dengan Shaklee. Haah tau kan Shaklee ni boleh buat duit? Hehe macam bisnes lain lain jugak ada lah turun naik dan perlukan komitmen yang sangat tinggi.

Kenapa aku gagahkan juga? Kerana aku sayangkan Shaklee sayangkan bisnes ni dan bonus dia memang masyukk. Hehe.

Mudah ke bisnes ni? Bergantung pada apa yang anda nak? Kalo sanggup memberi komitment yang 200% pada FASA 1. Maka inilah bisnes untuk anda dimana FASA 2 untuk mengutip hasilnya sahaja.

Ada jugak tergerak nak buat bisnes lain spa la, bisnes kek la, tapi kalo bisnes yang senang satu ini pun tak mampu nak bertahan mampu ke nak buat bisnes lain pulak? Jika satu perniagaan anda tak dapat nak maintain fokus dan berjaya maka janganlah anda mimpi nak berbisnes yang lain pulak.

Apa pun mak memang akan terus bershaklee ke hujung nyawa. Kenapa aku setia? Kerana ia menambah nilai hidup ku untuk terus brejuang menambah nilai hidup orang yang aku sayang.

Doakan aku..

            

Salam Sayang,
Nurul Aula
Senior Coordinator
aulakif@gmail.com
012-2522007



Komen
0 Komen

No comments:

Post a Comment

Mommy Razim and Sarhan Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign