August 10, 2012

Resdung dan Akibat JIKA TIDAK DIRAWAT


Penyakit Resdung atau lebih dikenali sebagai SINUS  atau allergy, sering kedengaran kan?

Memang la tak tahan kalo terkena benda nie tapi dia dah menjadi seperti perkara biasa yang sinonim dengan hidup kita. PERLUKAH ini berterusan?

So ape sebenarnya Resdung atau allergy ini. Ia adalah kondisi dimana SINUS anatomy diserang oleh pantogen, kuman bakteria ataupun virus. Serangan mikroorganisma ini akan menyebabkan pembengkakan dan hasil aktiviti organisma ini akan memberi effect tidak selesa di sekeliling area SINUS dan juga memberi kesan buruk seperti jerawat, rasa gatal berpanjangan dan ketidakselesaan terhadap penghidapnya dan di stage yang kritikal bolen menyebabkan reputnya kulit2 yang melitupi kawasan sinus ini. Rujuk gambar.
courtesy of medicine.net


Bagaimana kita boleh terdedah dengan begitu mudah terhadap penyakit RESDUNG ini?  Kemajuan ekonomi yang pesat telah banyak memngakibatkan pencemaran dari aktiviti pembangunan dan automobil.  Kualiti udara yang rendah dan kurangnya perhatian terhadap self hygine menyebabkan kita mudah terdedah kepada  pantogen dan segala macam mikroorganisma berbahaya.  Lemah sistem antibody pula menyebabkan kita sukar untuk melawan virus ini.

Selama pemerhatian saya terhadap diri dan ibu saya penghidap resdung. MEmang teruk btul keadaan nya. Setiap kali diserang pasti ubat la jadi peneman setia  tetapi saya memang tidak tahan dengan effect ubat dimana hidung, tekak saya menjadi kering sangat dan akhirnya berkahak di ikuti batuk yang berterusan.

Emang nya memang den tak goma!! So this has to put a stop. Pasti ada cara yang mudah untuk merawat resdung yang selamat selesa dan berkesan. Saya temui cara mudah untuk mengalakan penghasilan immune booster ala-ala askar dalam badan nak lawan pantogen.

CADANGAN SUPPLEMENT untuk penghidap  resdung/allergy

1)   VITAMIN-C-Berfungsi bersama dengan Vitamin C untuk mengurangkan inflamasi; alergi  Ia jugaMerangsang & meningkatkan aktiviti enzim pengelak kanser

2)   NUTRIFERON-•Terbukti secara klinikal  menguatkan sistem Imuniti di mana ia Merangsang penghasilan interferon (sistem antibodi) secara semulajadi di dalam badan yang berfungsi melawan penyakit


3)   GARLIC COMPLEX: Antibiotik semulajadi. Agen yang berpotensi membantu badan menghalang keupayaan kuman untuk membesar & membiak.Bantu menguatkan sistem pertahanan badan terhadap alergi/alahan



Amalan penagambilan makanan tambahan dalam diet harian   amat digalakkan  kerana tetiap hari kita terdedah pada bahaya virus dan pantogen pembawa penyakit. 

BULAN INI PROMOSI NUTRIFERON BUY 6FREE 1. so jangan lepaskan peluang :)   

    Untuk khidmat konsultasi dan tempahan produk SHAKLEE sila hubungi saya di aulakif@gmail.comatau 012-2522007* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


Love,
Mommy Razim
Nurul Aula A'Akif Fadzil
Shaklee Independent Distributor



2 comments:

Mommy Razim and Sarhan Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign